Kolejną zasadą w copywritingu internetowym czyli pisaniem tekstów w internecie jest zasada A.I.D.A.
Attention czyli Uwaga to przyciągnięcie klienta na stronę, tutaj pomoże optymalizacja strony a także linki do strony ze stron o wysokim Page Rank, forów i social media.
Jak już mamy klienta a stronie to trzeba go utrzymać i zainteresować treścią czyli Interest- Zainteresowanie. Na pierwszy plan powinny rzucać się produkty i usługi i korzyści jakie klient może osiągnąć. Projektując swoją stronę musimy pamiętać o personie czyli grupie docelowej dla której piszemy. Jeżeli oferta, którą prezentujemy pasuje klientowi to kolejnym etapem jest wzbudzenie pragnienia (Desire) skorzystania z niej – zakupu, wykonania telefonu z zapytaniem ofertowym.
Ostatnim elementem jest wezwanie do działania – Action. Umożliwienie kontaktu albo zakupu powinno być łatwe i szybkie ze strony na której znajduje się klient.
Formuła AIDA jest zatem metodą tworzenia skutecznej treści w Internecie prowadzącą do osiągnięcia konkretnych celów strony. Nie można pominąć żadnego etapu w tej konstrukcji. Najważniejsze jest stworzenie interakcji między odbiorcą a twórcą strony. Najlepiej aby użytkownik pozostał w relacji i przyciągnął owych i polecał stronę, sklep lub usługę.